Sunday 29 April 2012

J0m WiNDow ShOpPim On9


Assalamualaikum...

Ngehh...lamenye x hupdate belog. Tak lame pon..empat hari je..tapi bleh cakap update belog macam biskut chipsmore. Kejap update kejap tak. Macam gigi rongak pon ade...jarang-jarang. Hahaha...hiperbola betul nak gitawnye betape malas nak update belog sebab ketiadaan idea...plus sibuk sikit-sikit.hihi

Okeh..back to the tajuk. Semalam ter-usha la satu online apparel shop nih. Adehh...berdarah hidung menitik-nitik melihatkan dress-dress yang gojes tahap fazura. Betul..tak tipu cket pon. Sape dah kenal ngan Dressmi Online Apparel Shop mesti dah tahu..kat situ banyak design2 baju yang cantek-cantek style korea plus harge pon mampu beli la bagi orang cam saya...hihi.

Tapi..skang nak cakapnye memang tak mampu beli. Rasanya duit dalam bank tu cukop-cukop je tuk wat makan sampai hujung sem nanti. Jadik..segale keinginan atau napsu tuk membeli pastu membelah memang tidak digalakkan pada waktu ini...so terpakse la window shopping alias cuci-cuci mate je tengok baju-baju cantek kat situ...

Tapi...nak tunjuk gak due dress yang telah meragut hati dan otak agar tuan badan ni gile meroyan sekejap sampai termimpi-mimpi pakai baju ni wat gi dating ngan dot dot dot...hahaha. =)


*pengsaann...

Cantek x kome-kome?? Kalo jawab tak cantek..ade saye kisahh?hahaha...lain orang lain citarasanya. Tapi sile la berdarah hidung bersama saya kalo sape jawab cantek tuh.hihi... Dah lame cari dress kale green pale gini...tapi saya dah ada satu dress lace kat atas sama jenis ngan baju ni...tak pakai pon lagi sebab beli dalam catalog...sampai-sampai besar la pulak. Nak bagi orang sayang la pulak...tunggu saya gemok dulu baru saya pakai.huuhuu..tapi dah lame beli...bulan 2 ari tu lagi kot...nak tunggu gemok kononnya..tapi makin ter-kurus plak. Papepon baju ni sangat ohsem di mataku... >_<

Ade satu lagi...yang ni soft sangat...kalo saya pakai soft gini jugak ke...hihihihi


*adehla...pengsaaann tak bangun2..

Ololo...suuwwiittnye...meleleh air liur tengok..tapi..tengok saje lah...huhu... Memangla kalo tengah berduit ni tak pikir panjang dah. Due2 saye rembat. Tapi skang kene pikir pat jute lima puloh enam kali before beli. Last2 decide...memang tak mampu. Tapi....after lime belas minit dok ngushar and decide tak nak beli sebab tahu diri ini tak mampu...sampai la mesej yang berupe camni....

"..adeq ade duit tak..? kalo takde gitaw la abang...
nanti abang bagi duit...mitak je..."

Oh no no no! Membacakan mesej sedimikian memang la saye pikir balik nak beli ke tak nak.hahaha...jangan pikir pulak tu bapak gula atau abang terangkat saya taw. Mesej ni memang datang dari abang kandung. Dan-dan je die tahu saya memerlukan duit skang. Walaubagaimanapun...memang lah saya ni terkenal dengan mata duitan di kalangan kakak2 dan abang saya...tapi takde lah tiap mase saye nak paw diorang kan. Kekadang leh je pikir...what is 'needs' and 'wants'. Skang baju ni bukanlah termasuk dalam 'needs'...juz 'wants' je...so buat mase skang still decide takmo beli...huhu. Dengar baik-baik..SE-KA-RANG. Esok luse tak tahu lagi...heeeheee >.<

Oklah...bagi yang suke shoppim on9 nih...moh-moh laju-laju pergi terjah website Dressmi on9 shop..atau leh je tekan kat bawah ni terus:-




-hepi shoppim ya-
p/s: jangan beli dress macam saya berkenan sudah.hihi (^-^)



psssttt: beh juge kalo ade bapak gule...hahaha



2 comments:

ainraus said...

saya suka tengok baju online. tapi tak suka beli. sebab takde duit. hihihihi.

Huda Sindarela said...

ainraus: huhu..kite pon dah jarang beli 0n9 skang sebab dh 2 3 kali terkene saiz x kene ngan bdn..huhu. 2 lah..time beli x ukur saiz di badan seniri..hihi ;-)

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting