Monday 19 March 2012

My Bro's Big Day - Majlis Sambut Menantu Belah Kami ;=)

Hihi...panjang betol tajuk. Takpe..panjang bia kasi senang paham! *angguk-angguk 

Well...ni last post edisi My Bro's Big Day. Amik masa dua hari after dua post sebelumnya sebab malas tahap tapir nak bukak belog pastu nak tekan new post. Harus faham bahawa saya mempunyai komitmen yang cukup besar as a final year student and paling penting as a KOREAN FANS. Study 2 jam...dan 22 jam lagi tengok korea kah??hikhik *angguk lagi sekali

Baiklah...straight to da point. Majlis sambut menantu yang diadakan sebelah pihak kami pulak berlangsung pada hari rabu bersamaan 14hb Mac 2012. Kalau area bandar siap tetap waktu dari kul 12 tengahhari sampai 4 petang. Tapi kami tak...orang kampung kalau wat kenduri sampai ke malam pon ade orang datang. Boleh je lagi nak jamu tetamu if lauk-pauk tak abis lagi.huhu

See...bestnye kenduri kat kampung..bila-bila masa boleh pergi makan. Anytime. No limit-limit! Tapi yang tak bestnye...tuan rumah macam saya nak tercabut kaki pinggan mangkuk dari pagi sampai ke malam tak duk diam.huhu...takpe..kenduri jarang sekali je kan.hihi

Kalau cite saje tak best. Tak nampak gambaran dia kan?? Hah. Meh sini..saya bagi gambar bia jelas sikit gambaran pada hari tersebut.huu..cekidout! ;)



Yuhhuu...goodies yang banyak kutumpahkan kudratku. Dari pergi beli gula-gula, cekedis, rebus telur sampailah nak bagi ke tetamu pon saya urus. Naseb baik ada bantuan flower gurl..anak sdare yang memang dah ditugaskan bahagi goodies tuk para tetamu iaitu Amalin. Tapi ntah mana silapnya tak sampai petang goodies dah abih! Rasa-rasa dah sedia banyak...nak cakap orang ramai datang melebihi sasaran tak jugak. Erghh..tak tahu lah. Ada alian turun amik kot.huhu.. Oh lupa. Nampak tak goody bag yang besar tu...ada pic pengantin kat kotak tu kan??hehe... Kredit to both of them. Cken and salina! They're great enuf bab-bab editing nih.hee ;) *jangan isaw. aku punye turn tak suh korang wat lagi dah. aku tempah designer wat teros.hee ;)






Untuk sebelah kami tak tempah pelamin pun..abg syam tak nak. Dia cakap nak tempah tuk bilik je. Tapi sedih sekali..sob3. Takde pon gambar saya dalam bilik ni...tuan rumah sibuk uruskan mende lain sampai tak sempat masuk gambar pada hari tersebut. T_T


yeayy!! dah masuk camwhore! -> tengah tunggu rombongan 
pengantin pompuan sampai..





Set biru pulak diorang pilih untuk majlis kali ni. Suka jugak combinantion biru dan pink ni. Sweet je kan.huhu.. Tapi pastu kan...dua orang pengantin ni lesap! Pegi photoshoot outdoor. Tak baik betul meninggalkan tetamu tengah-tengah majlis. Tapi nak wat camne...dah kene ikut jadual photographer nye. Bagi je la...huhu. 

Tiga keping pic outdoor yang saya sempat share. Yang saya rasa paling nice. Oh..bukan dari camwhore photographer diorang..ni si amatur Aimi, anak sdare saya yang lebih tumbesaran dari ciksunya itu. Dia ikut time pengantin pegi photoshoot tu. Saje nak suh dia asah bakat guna camwhore yang ada lense nih.







Semua gambar adalah non-editing. Not bad la kan...kakak aimi pun baru belajar guna kamera camtu. Kalau bagi saya haram tak reti langsung.teeheehee...(boleh tekan gambar tersebut untuk tumbesaran gambar yang lebih jelas)

After pengantin balik baru lah nak ada pic kami-kami ha...tu pun semua dah sememeh muka sebab dah penat dan hari pon dah nak masuk petang.huk3


Kami menjadi begitu kerdil berdiri disebelah kakak ipar..huhu
Tengok gelagat uya tu...tak matang tul amik gambar.hikhik
In factnye uya dan kakak ipar baru adlh same umo.huhu..



Itu sahaja pic-pic yang terlarat saya share dalam blog cekeding saya nih.huhu... Dengan berakhir majlis pada hari tersebut maka selesai sudah my brother's big days... Tahniah lagi sekali dari owner blog, Huda Sindarela.hik3..poodahh!


// Soalan tak best di tanya oleh para tetamu...

     Pak Cik Tetamu : Nurul bila lagi??  Zura dah bulan 6 nanti..nurul bila pulak??
     Nurul a.k.a Huda Sindarela : %^*&@!&~ (bukan mencarut)

// Kalau dibilang ngan jari..ada lah dalam 7 8 orang tanya gitu....sigghhh =.=



pssttt: baru tahu jugak nih..gambar dalam blog akan di view besar kalau kita tekan gambar tersebut. tak payah tekan satu-satu...tekan satu gambar je pastu semua gambar boleh display macam kat dlm fb..huk3. Best2!! ----> AKU HIDUP DIZAMAN BATU.... =.='



0 comments:

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting