Thursday 29 March 2012

Sarapan Tengah Hari

Elok la kan...waktu petang-petang macam ni saya buat entry pasal makanan...elok sebabnya bila petang menganjak baru la tuan badan cekeding ni dapat mengisi perutnya. Kombo siap! Pagi, tengah hari dan malam. Tapi ada ke sarapan tengah hari?? Bukan tengah hari orang panggil makan tengah hari atau omputihnya LUNCH...hahaha. Kalau tanya saya sarapan la jawapannya...sebab saya dah berzaman tak sarapan pagi kalau kat hostel. Kalau balik kampung baru jumpe sarapan pagi ni...huhu. Kasihan... ;p

Okeh la. Tak pernah-pernah belog saya pamerkan entry pasal makanan. Tapi bila tengah lapar macam ni...pastu terbukak pulak gambar-gambar makanan yang boleh meragut kesabaran...mana tak melelehnya air liur ni...slurpp slurppp.. * bunyi orang meleleh air liuq yang tak senonoh

Meh la kome-kome menjamu mata dengan makanan yang saya nak pamer ni...sedia la tisu takut-takut meleleh jugak teliuqq kan...hihi.


*udang dengan rambu-rambu telur


Tolong.....tolong...tak mampu menahan godaan udang tersebut. My peberet seafood ever selain ketam. Apa ehh nama dia...udang rambu-rambu kot. Nama saitifik menu ini tak lah pulak saya ambik tahu. Asal sedap menyelerakan tak tahu nama makanan pon takpe.hik3...


Okeh. Tengok yang bawah ni pulak. Kalau tak tergoda jugak tak tahulah. Anda memang tak bernafsu.hik3 


* kok kokk kokkk...bunyik ayam


Ayam golek in da house! Ha..hebat tak ayam golek ni?? Sebijik macam ayam kan..hihi. Awas...karang silap-silap ayam tu terbang. Kategori sedap adalah 5 bintang.





Dan di saat cuaca yang panas seperti cuaca di UMP Pekan ini...amat mujarab kalau anda dapat makan buah se juicy ini...menggetarkan jiwa betul warna buah tembikai ni kan. 

Ohhh...tidak-tidak. Tak nak dah tengok gambar-gambar makanan ni. Berkeroncong perut comel ku.teeheehee... 

Tak pelik ke tengok gambar makanan di hias secantek di atas?? Ha...ni la antara menu-menu yang dihidang atas meja beradab time abang saya kahwin hari tu...time belah kami punya turn. Yang udang kat atas tu mak mentua along saya buatkan. Ayam golek yang power giler tu pulak mak sedare saya yang buatkan. Memang tak tahan. Habis je pengantin angkat bontot pas majlis makan-makan tu...saya la orang pertama yang menyerang meja pengantin.hek3... I bukan makan sisa-sisa ye...dah aim dah. Tak kannya pengantin nak melahap ayam golek dengan pakai cantek-cantek and make-up segala bagai. So lauk-pauk yang cantek-cantek tu semua jadik kepunyaan kami si penyerang meja makan pengantin...hihi...
-
-

Fyi...saya ni ada poblem craving tengah-tengah malam. Al-maklumlah salu stay-up tido lambat. Opkos la perut lapar kan...tahu apa saya buat?? Saya akan bukak dua belog peberet ni...pastu jamu lah mata saya dengan lauk-pauk yang ohsem dan cookies-cookies yang gojes sampai saya rasa kenyang.hahaha...


Dua belog yang salu ku terjah saat kelaporan : -

&


Sekian sahaja entry makanan-makanan yang tidak kena langsung dengan tajuknya.huk3..nak makan break-lunch-dinner nih. Babai... >_<



pssttt : Kul 5 petang baru jumpa nasi...kasihan... T_T



0 comments:

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting