Friday 2 December 2011

Sleep Disorder =(

Sedikit pengenalan mengenai sleep disorder. Sleep disorder boleh didefinisikan sebagai gangguan atau masalah ketika tido. Noktah.

Hahaha...apa punya pengenalan da..ingat nak bagi penerangan panjang lebar ke ape ke. Ni tak..satu baris je. Kalo jawab soalan Biologi ni kompem fail. 

Hallo! Kalo nak jawapan lebih2 pegi tanya budak medic sana nuh. Kalo tanya budak engineering macam saya memang la tak tahu. Tu jawapan paling basic dah tu saya bagi tuk senang paham. Karang bagi simulink MatLab tunjuk2 graph otak pesakit sleep disorder baru telopong molot tu.hihihi..

Nape tiba2 bercerita pasal sleep disorder nih?..Bukan ape..se-menjak dua tiga menjak ni saya ada masalah sleep disorder ni...haduii...risaw betul memikir penyakit ni.

Mak Jemah: Bahaya tuh. Mesti awak ada simpton2 cam ni kan...macam ni lah lebih kurangnya..urmm..time malam2 awak tido, pastu awak bangun dalam keadaan tak sedarkan diri, pastu awak amik gunting dalam laci awak...pastu...awak tikam2 kawan katil sebelah awak kan?? Ada tak camtu? Ada tak??

Mak Jemah lagi: Ha..bukan ye?? Kalau bukan..mesti cam gini kan..awak bangun malam2 pastu dalam keadaan tak sedar tu awak jalan keluar ostel blok F...pastu awak masok ostel blok sebelah. Sedar2 pagi esok awak kat blok D asrama laki kan??? Ha kann....saya dah agak dah. Ehh...serious ni problem awak..cepat weh jumpa psikatri..

Saya: Mak Jemah..sudah2 la tu tengok drama Melayu..Ni lah terpengaruh ngan televisen nih kan Mak Jemah kan. Mana ada saya se scary camtu..kalo tak dak lama arwah rumet saya tuh...Simpang tiga jalan Wong Ah Jang Mak Jemah oi kalo saya tersalah pergi tido blok laki..karang sekali masuk blok diorang memang tak keluar2 dah kot...hehehehe. Jawab saya nakal.

Mak Jemah tak berhent2i bertanya: Habis tu..apa simptom2 yang awak ada? Kalo dua2 tu salah??

Saya: Sebenarnya Mak Jemah...saya batuk je.teeheehee

Mak Jemah lagi: Budak ni..aku lengggsiinngg kan jugak karang nih..

Hahahaha...padan muka Mak Jemah kene tipu. Tu lah..sapa suh interprem dalam watak monolog dalaman saya.kui3..saya batuk je pon..saja nak wat tajuk gempak2 cket.heheh...Dah tiga empat malam tak boleh tido..asal nak tido je mesti batuk jadi teruk..kadang2 tu rasa nak tercabut halkum ni. Eh, pompuan mane ada halkum...silap2. Nak tercabut kerongkong saya ni tahu...berair mata2 kalo dah batok ni. Tak payah nak nangis2 lagi dah..batok je pon dah kua air mata.hek3..peliknya kalo waktu tengah hari batuk2 manja biasa je.

Kalo abah tahu mesti abah marah2 batuk dua tiga hari tapi tak makan2 ubat. Sebab kalo kat umah abah paling take care kalo time saya batuk. Mesti kalo time takde obat abah pakse minum air suam before tido. Esoknya mesti abah wat balik obat Breacol.hehehe..abah memam sayam anak kebongsuan abah ini. Love u abah.mmmuaahh!

Bukan la bah...orang takut pegi klinik uh..bukan takot jumpe doctor..takot..alah..takot ni..Haduih. Tak reti dah nak jawab kalo abah ada kat depan ni. Nasib baik dok jauh ngan abah. Nape lah haii klinik uni nih terletak kat fakulti tuh...tak de courage betol nak g sane. Kalo tak sebab ATM bank Islam ngan klinik dok kat citu memang kalo boleh tak mo pegi situ dah...ada tak abang badan ketul2 yang boleh angkat mesin ATM ngan klinik pastu letak sebelah blok F ni?? Kalo berat sangat alih letak kat fakulti saya pon tak pe...pliz pliz...abang badan ketul2..(muka comel mengharap >_<)

Aaah..tak perlu abang badan ketul2 segala bagai ni. Cukopla Doktor Yaacob ku seorang...datang jugak keberanian tadi setelah kumpul beberape hari.

Tengok...abang Yaacob, eh Doktor Yaacob bagi saya apa...


 obat-obatan untuk penyakit sleep disorder saya..ngeh3


Dan sebagai pesakit yang berhemah, semua jenis ubat saya dah makan mengikut arahan yang diberikan oleh nurse tadi, kecuali ubat yang kaler ijaw kuning kecik2 tu je belom..yang ni dia suh makan bila nak tido sebab boleh menyebabkan kemengantukan.

Satu lagi sleep disorder yang saya dapat kesan telah berlaku kepada saya. Nightmare..entry befor nih penah citekan nightmare saya. Tadi tido pas maghrib jadi pulak dahh...hadooii ya punn..benti2 la syaitoonn nirrajim menganggu tido ku. Kali ni takde nangis2 dalam mimpi dah. Bangun je terus nangis sebab geram asyik mimpi bende yang sama. Apakah?? So..ngat dah tak mo tido dah malam ni..takot nightmare lagi. =( Tapi memang la esok pegi lab IC ngan terhuyung-hayangnye sebab tak tido.huk3

Dah..penat nak cite. Sambung study plak. Adiooss~





0 comments:

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting