Thursday 1 December 2011

Yeaayyy! Dah masuk Disember dah pon..


Diam tak diam, kita rupa2nya dah masuk penghujung tahun dah pon..bermakna masuk tahun baru nanti umo pon meningkat jugak la kan. Haishh...asal plak mention2 pasal umo ni. Age is only a number oke! (Ayat penyedap hati..).
 
Dah tu, yang hang dok excited dah masuk Disember ni pasai pa??

La...orang nak bagitahu la ni. Punya tak sabar punya olang ma.. Yang sebenar2nya..saya sangat2 bersyukur sebab bila dah masuk bulan Disember, jadi masa untuk menghabiskan sem ni semakin singkat la kan. Ye dok??

“Oooo...dia tak sabar nak final exam kot..tak pon dia tak sabar nak present PSM2  la tu kot..tu yang hepi semacam tu.....” sambil me-muncung2kan bibir yang tak seberape Angelina Juling tuh..

“Ohooiii malaun! Den tau lor den ni pemalas nak hengat. Tapi tak payah la nak remind2 kan den pasal mende2 tu sume..ni lain tak bukan korang sing a song to me la ni kan?..ko blah skang, blah”

Tingggg.......berderai abih monolog dalaman saya sendiri. Split personality barangkali saya nih.

Ekceli, saya tengah dok mengira bajet tahunan...tu yang alert cket bila masuk ujung2 sem ni. Duit PTPTipu pon dah agak2 nazak dah skang ni. Meh kita wat calculation math cket. Sediakan kalkulator ye..kalo takde casio 570, brand cap kaki tiga pon boley.

 Ok..cuba kira..RMXXXXXXXX (bilangan X sengaja ditambah untuk mengaburi mata2 anda semua), pastu dibahagi dengan 50 hari..contoh je ye. Agak2 brape dalam sehari saya boleh belanja?? Kira, kira cepat! Sapa lambat bagi jawapan, Cikgu Huda denda jalan itik tujuh pusingan.

Alamak...cket sangat nih boleh belanja dalam sehari. Tapi kalo saya meneruskan tabiat kemalasan untuk turun beli makanan setiap weken, saya dah save banyak kat situ. Tapi...sekali saya ikut kawan2 pergi pasar malam tak pun keluar pergi Kuantan ke, kat situ pulak yang dok heret2 duit yang save time weken uh. Aishh..tak boleh jadi ni. Harus ada plan B. 

Nanti2 la pikir..malas nak pikir skang ni sebab perut kenyang baru lepas makan nasi. Oh ye, makan nasi tadi pon share lauk ngan kucing. Kesian dia dok meow2 kat tepi tingkap. Mula2 bagi kepala ikan je sebab saya makan nasi tak abih lagi..karang bagi semua saya nak makan lauk ape. Dah tu je lauk kesukaan saya. Ikan goreng + sayur pahit a.k.a peria.huk3..kalo ade 2 combination lauk ni kenyang pon tak tolak.ngeh3..ingatkan kucing tu dah tak mo mitak dah pastu. Alih2 makin mengaum ke-meow-an kucing tersebut. Last2 saya bungkus nasi, tak abih, lauk ikan yang banyak lagi isinya saya terus bagi kucing. Pastu jerit kuat2 kat kucing.

“Wahai kucing sekalian, karang pas makan doakan aku murah rezeki oke. Nanti kalo aku kaya aku belikan selori 2 ekor ikan, satu tuk ko, satu tuk aku, dengar tu kucing ye”,... 

Malangya kucing tu bersungguh2 makan tanpa menghiraukan saya. Takpe la kucing..asal ko kenyang. Tapi kan..betul orang cakap kalo kita tolong haiwan terutama kucing, nanti dia akan doakan untuk kita balik. Sebab kucing kan haiwan kesukaan Nabi Muhammad SAW.

Eh..dah melalut mende saya ni sampai ke kucing ni. Tak lari tema la..rezeki, duit, bajet ngan Disember. Dekat2 la tu..Ke lah, mata dah mitak diulit. Tatai~


p/s: Percampuran bahasa berlaku dalam entry kali ni. Translator bahasa ki il cuti. Harap maklong~

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting