Wednesday 30 November 2011

Anehnya Mimpi...


Pernah tak anda diluar sana mimpi sedih2 sampai sedar tak sedar, bila anda terjaga dari mimpi tu anda menangis.huhu...it hepen twice to me. Yang pernah sekali dulu siap tersedu2 lagi nangis time tido tu..sedar2 ada air mata kat mata kita..aneh kan? Dan yang satu lagi baru je pagi tadi. After sambung tido pas smayang subuh.huk3.. Tapi bezenya yang ni tak nangis tersedu2 pun..tapi terjaga je air mata ada kat mata..huhu. Apa yang saya mimpi nih sampai menangis time tido nih??

Meh nak story mimpi tu...

Mimpi ni tentang saya dan dia...dalam mimpi ni saya pergi kl rumah kakak saya..at the same time saya  tahu dia pun tinggal kat kl after we stop  contact. Tapi saya tak tahu kat kl tu kat mana dia tinggal...kl tu kan besar. Ntah macam mana dalam mimpi tu, saya terpandang kereta dia parking depan kawasan rumah kakak saya. Saya cam kereta dia even tak tahu nombor plate sebab dalam dunia nyata saya pernah sekali naik kete dia time dia bawak pegi belanja makan bufday saya ari tu..dalam mimpi tu saya cam decoration dalam kete die kot kalo saya tak silap. 

Hati mula berdegup kencang...eh..dia tinggal satu kawasan sama ke dengan rumah kakak saya. Tapi ada one gurl tunggu kat ket kete tu...lagi hati ni berdegup kuat. Satu KELEMAHAN saya yang paling nyata adalah memang tak cukup gagah kalo terserempak dengan sumone yang pernah kita rase special wit another gurl. Yang ni bagi la empat ratus juta pon saya tak kan buat sengaja2 tuk adakan satu coincidence meeting ke ape ke. Paham! Oke..sambung citer.

Tiba2 memang dia yang keluar dari sebuah rumah...dalam mimpi tu dia pakai baju melayu kaler biru muda..dan satu bende yang buat saya terkesan di hati even saya dah kat alam nyata skang ni adalah gurl tu sangat sweet pakai baju kurung kaler merah. Saya pulak dalam mimpi tu pakai seluar ngan t-shirt + cardigan and ofkos la pakai tudung gak. Memang la kalah kalo saya nak dibandingkan dengan gurl tu time tu.Tapi memang  gurl tu nampak sangat ayu. Patot la dia pilih dat gurl..

Then, diorang jalan bersama2 melintasi saya..langsung dua2 tak toleh saya pun. Even dia pun tak perasan kewujudan saya kat tempat tu. Pastu saya panggil nama dia..tapi tak tahu kenapa suara saya hanya saya seorang je yang dengar...dua kali saya panggil nama dia tapi dia tak dengar pun..dari jauh saya pandang mereka menuju ke arah satu tempat yang mana kat situ ramai orang beratur..tak tahulah wat ape.
Masa tu saya dah tak mampu berdiri..sama macam saya dikhabarkan dia wit gurl kat mall hari tu. Lebih kurang camtu la keadaanya. Saya jatuh terjelepok kat citu jugak..termangu. Otak kosong tak tahu apa yang harus dibuat...

Tapi nak dijadikan mimpi, tiba2 saya perasan dari ekor mata saya ada sumone pakai baju biru datang kepada saya. Cket je lagi dia nak sampai kat saya. Saya terus bangun nak lari..tapi masa tu saya tak jumpa jalan lari...masa tu hanya Allah yang tahu betapa saya tak sanggup nak jumpa dia. Saya lari sana semak, saya lari sini tembok dinding..last dia dapat tangkap saya. Saya menangis2 time tu mitak tolong dia lepaskan saya..saya tak mampu nak tengok muka dia dah. Dia cakap jangan pergi... Pastu ada plak adegan dia pelok saya dari belakang.hahaha..yang ni memang 18sx ni.kui3..tapi tak pe dalam mimpi je. Saya merayu lagi tolong lepaskan saya..dalam pada dia pelok tu dia cakap tolong jangan pergi.pastu dia cakap abang tak kuat..pliz..abang tak kuat. Hek?? Abang? Wat da hell..dalam dunia nyata mane ada kami guna bahasa macam tu oke. Panggil nama je tahu. Sebab tu cakap mimpi memang aneh. 

Sambung citer...

Memang masa tu keadaan tak boleh dikawal...saya menangis macam orang giler mitak dia lepas..dia pun nangis jugak cakap dia tak kuat..dia mitak maaf.Haduuu...Tapi tiba2 gurl tu datang..dia tengok semua tu..tapi anehnya dia rilek je..kalo dunia nyata kompem saya dah kene bahang tak pun men tarik2 tudung ke..tapi tak..gurl tu tenang je. Saya pulak yang rasa bersalah..

Masa ni kot saya terjaga separuh sedar mata saya berair..menangis u know! Oh..apa kejadahnya mimpi camni. Tapi sebab jaga tu separuh sedar je..saya tertido semula.huhu..dan mimpi tu pun turut bersambung. Memang tak leh blah mimpi ni. Saja nak menyiksa jiwa. Sebab walaupun separuh sedar, saya ingat saya rasa, jantung berdegup kuat.

Lepas sambung tu yang tak leh blahnya...entah macam mana saya tak leh terima hakikat yang dia wit another gurl..saya pulak yang jadi chasingnya. Macam running man pulak. Time tu ada pulak watak2 tambahan iaitu kawan2 saya. Diorang pun turut hasut dia suh terima saya balik. Ahhh...bencinya mimpi ni. Asal saya yang jadi desperatenye. Wak luuu! Jauh bebeno ngan  sifat sebenar saya yang suka mengalah sebelum berjuang. Ni boleh plak saya yang jadi chasing2nya.

Tapi dia cakap jujur dia memang sayang saya, tapi gurl tu dah jadi plihan mak dia. Yang ni saya geram. Asal pulak cite benar saya ngan my ex dulu masuk jugak dalam mimpi nih. Tapi bezenya mak my ex tak suka saya sebab saya orang klntn. Tapi dalam mimpi ni mak dia suka yang ayu2 pakai baju kurung tiap masa gitu..wuhuhuhu...sadis2. Ke mimpi ni nak bagi petunjuk yang saya ni bukan pilihan orang2 tua..huk3..sadis sangat ni. Atau mimpi ni ada kaitan ngan semangat berlebih2 saya dok giler kat kain2 pasang yang jual kat on9 skang ni tuk dibuat baju kurung?huhu..

Mehla nak dipendekkan cerita...

Lepas2 tu banyak lagi kebetulan yang buat saya terserempak dengan dia wit his gurl. Hujung2 mimpi tu saya macam patung cket dah tak berperasaan sebab salu nangis dan mungkin satu tamparan hebat sebab chasing saya tak berjaya mendapatkan dia balik. Last2 mimpi tu saya mati...huk3. Nape weh wat adegan saya yang mati?? Sadis unguh...pahtu tak logiknya tiba2 saya ada twin dan twin saya pon turut mati bila saya mati..agaknya sebab twin kan salu ada ikatan yang kuat. Tapi lagi aneh bila saya dapat tengok time saya mati.......weh, yang ni tak leh terima akal. 

Tapi tak besh..sampai skang dok ingat lagi mimpi ni. Elok2 hati saya dah oke mimpi ni plak wat hal. Geramnye......orang cakap mimpi ni satu petunjuk. Ye, dah dapat dah petunjuk tu dia dah ada gurl lain. So what?? Tapi ade jugak mimpi tu hanya bisikan syaitooon...sebab tu mimpi ni pelik. So, saya pilih mimpi tadi hanyalah mainan tido yang dibisik oleh syaitoon.hahaha


p/s: Moral of the story, jangan tido lepas subuh kalo xmo mimpi pelik2.hee..satu lagi jangan dok giler berlebih2 ngan satu2 bende..contoh skang ni saya giler kat kain pasang nak wat baju kurung...see..dah kuar pon gadis berbaju kurung pilihan mak mentua vs mimpi.kui3



2 comments:

Princess Yanti said...

Was here...jemput singgah blog sy!!

Huda Sindarela said...

huhu..already be ur follower. thanks jgk ye =)

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting