Thursday 12 January 2012

Ceritera 2011


Kalo ikut perkiraan, dah 12 hari kita melangkah ke tahun 2012. Boleh ke lagi kalo nak story kan bende yang berlaku tahun lepas?? Urm..kalo tak boleh pon sape yang nak marah?? Suka hati jantung kaki gusi tangan mulot saya la kan nak story ke nak taip ke nak hape ke kan. Ni kan blog saya. Tempat saya meluahkan apa yang saya rasa dan ingin diceritakan tapi tak dak orang nak dengar.kui3..sadis!

Ok lah..sbenarnya nak reviewkan cket dan secare ringkas apa yang huda sindarela lalui sepanjang taon 2011 tak kira lah samada tragis, sedih, epi mahupun lucu.

Secara ringkas je ye. Ok..awal2 tahun ritu rasa2nya tak de pape pon yang penting tuk diriviewkan. Tapi masok bulan seterusnya i’m facing a relationship problem like other. Well, x mo cite panjang. Endingnye i’m back to single after 5 years. No matter how much u raise and care bout ur relationship wit ur soulmate, but if ur fate is not wit him, there’s nothing u can do. Just prays one day u’ll be meet wit someone dat really love u and after all he truely fate to u. InsyaAllah.

Dalam  taon lepas gak kenal sowang insan ni. Until now rasa sangat2 menyesal sebab saya dah buat seorang yang sangat baik kenal saya yang tak berape nak baik ni. And u know what i make his heart hurt. Stupid of me! Tapi..admit pernah ada rasa sayang. Macam dia cakap ‘lelaki baik untuk perempuan yang baik’. And saya jahat. So, just hope he’ll able wit someone dat really kind to him. Jangan carik macam saya. Tak pernah menghargai.

Tahun lepas gak result tahun 3 sem 3 saya jatuh teruk. Mendadak2. Padan muka. Memang tak leh score subjek micro-c kot sem tu. Memang weak sangat subjek yang memerlukan coding2 segale bagai nih. Camne lah nak hadapi PSM2 nih. Takot... =.=’

Urm..pastu tahun lepas gak melalui pengalaman bekerja sebab intern selama 3 bulan. Oh ye. Saya intern kat TNB Tanah Merah. Tak jauh dari rumah. Saje pilih dekat sebab nak intern sambil beroliday.hik3..tapi siyesly cakap best sangat intern kat situ. Ofkos la dapat pengalaman kan..keje jat mane2 pon dapat pengalaman. Tapi pengalaman yang saya dapat, saya jadi lasak kat situ. Takde lah nak ayu2 pakai wedges ke high-heel ke takpon dress segale bagai time pegi keje nih. Mane ade wehh! Tak kan nak naik lori TNB, panjat tiang pasang meter, masok parit install high voltage boleh pakai sume2 tu. Pegi intern jadik secretary la gamaknye kalo nak melawa2 camtu.hak3..Kat situ lah dapat merasa bekerja dalam kalangan staf2 yang lagik tua pangkat ayah ngan kita. But, kat situ jugaklah kita belajar cara untuk hormat sesame kita dan hormat cara orang bekerja. Tapi ada gak tak best..saya jadik orang itam after 3 month intern..huk3. Al-maklumlah berpanas berhujan lagik.

Lagik...urm. Tahun lepas gak satu2nye bapa sedare belah abah meninggal..ketumbuhan dalam perut die pecah. Dis is da silent killer disease..dia tak tahu pon dia ade ketumbuhan tu. Sedar2 dah terlambat untuk dirawat.. Tak sangka sangat sebab before tu last kami jumpa bulan june. Masa tu time majlis tunang kak uya. Saya panggil dia ayah. Sangat terasa bile die takde. Sebab die baik sangat dengan family. Ayah kelakar orangnye. Paling terasa sebab bila mak kol ayah dah tenat malam tu jugak saya balik. Tapi time dalam bas otw balik abah tepon cakap ayah dah takde..sedih. Nangis kot dalam bas tu. Sampai2 je dalam kul 2 pagi lebeh terus duduk kat sisi arwah bacakan yasin..sampai pagi. Tahu tak...arwah senyum je time die takde tu..

Masok final year sem 1 yang baru je lepas bebrape hari ni..everthing is ok. Walaupon awal2 sem tu banyak sangat dugaan hati terpaksa saya lalui. Tapi..syukur sangat semua tu buat saya jadi kuat. Progress PSM1 ari t u pon berjalan dengan baik..present pon dapat result yang saya rasa syukur sangat sebab tak bajet dapat gitu. (paham2 la..my panel skema2 oke). Oh ye, saya ni tak yah lah nak bercuti sangat. Sebab 20hb ni dah nak kene balik uni sebab dah nak kene start buat hardware PSM2. Tapi awal2 je saya kuat..last2 sem ritu dah lemah balik. Mungkin sebab hati jadi lemah..so semangat pon x brape nak ada. Mujur dapat abihkan final dengan selamat. Dahla sem lepas asyik sakit.  Jawab final pon tengah sakit. Pastu terburu2 balik kampung pas abih paper pon sebab takot dan penyakit saya datang menyerang. Sighh...

Huh. Tadi cakap secare ringkas. Ni kemain lagi berjela. Saya memang camni. Kalo before nak menaip ke menulis ke bukan main liat agi idea nak keluar. Tapi bila dah start tu takleh berhenti2 dah. Seb baik ngantuk. Kene jugak berhenti.huk3..ok lah. Rasanya cukopla review tuk taon 2011. Kesimpulannya taon 2011 lebih banyak duka daripada gumbira. Harap sangat tahun 2012 bagi kegembiraan berterusan tuk saya. Wish me...~~

      -Oh lupe, November tahun lepas gak blog ni wujud..huk3 -

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting