Sunday, 29 January 2012

Lapar. Makan nyamukkk...nyum2~

Seminit..dua minit...doploh minit...fuhhh...cuba lagi pejam mata. Tiga puloh minit satu saat....


aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrr
rrrrgggggggggghhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!


Tensennnyaa!!! Geram yang amat nih. Nyamuk ni kan...karang ada aku wat goreng masak kicap nih. Dok weng weng weng bunyiknya kat telinga nih. Memang hilang sabar!

Baru je nak jadi normal tido awal bangun awal. Dua tiga hari ni asyik jadi kelawar je..tido pas suboh pastu bangun dah petang. Pagi pon dah tak kenal sape huda sindarela. Buruk betul habit kan.kih3...wat hape ekk tido lambat gitu?? Boleh je nak anggap saya wat psm pon.. * yelah teww wat psm . Tapi disebabkan nyamuk yang tak reti bahasa nak jugak darah saya yang manis cam gula nih membuatkan impian tinggal impian je. Tak sempat pon saya nak realisasikan impian tido awal ni.

Ce bayangkan hampir setengah jam jugak la saya berpura2 tido nak bagi nyamuk paham. "..oh..dia tido la weh. tak na la kaco beliau..karang dia bangun ngamuk pulak...", kata nyamuk yang baik hati.

Tapi tapi tapi. Nyamuk yang baik hati dah pupus skang. Tinggal nyamuk yang kejam gila yang tak pernah nak putus asa. Booo kat keturunan nyamuk jap. Boooooooooooooooooooooo~

Dah 45 kali saya dok golek2 atas katil ni last2 kalah jugak kat nyamuk. Bukan menyerah kalah. Tapi takut kalo saya tak bangun abih keturunan nyamuk pasni saya baham sebab sambil2 nyamuk dok weng weng weng kat telinga....perut plak dok kriuk kriuk kriuk mengeluarkan signal tanda lapar. Risaw pulak karang ada nyamuk jadi mangsa perut guwa nih.

Ignore pasal nyamuk. Meh la kita nikmati megi masak lam rice cooker hasil tangan salina bidin yang awal2 lagi menyerah kalah kat nyamuk nih. * sebab dia bangun la saya turut bangun.hihi

Dengan dabik dadanya...." nyamuk, ko tak nak ke megi masak telur nih??..." sambil angkat kening berdendam.


pssst: bunyik nyamuk weng weng weng ke??



2 comments:

Nurul ain said...

pasang kipas laju2.. mesti tak ada nyamuk.. :)

Huda Sindarela said...

huhu..idea diterima. tapi kat sini musim winter..sejuk kalo pasg kipas laju2. =)

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting