Tuesday 15 November 2011

Bukan Angan K0s0ng


Kenape saya boleh buat blog ni? Ajaib sangat bila Huda Sindarela yang amat jakun dengan teknologi alam maya ini boleh membuka sebuah akaun blog. Kalau mak abah taw ni mesti diorang pun tak caye kot..huhu. Meh nk story camne saya nekad nak wat blog..

Diperkenalkan dengan dunia blogging dua tahun lepas secara tak sengaje..(eh, skema sgt k ayat ni??..tukar2 nati jadi macam baca berite plak..huu ). Ekceli, masa tu entah macam mane tengah godek2 google kot pastu terjumpa satu blog laki nih. Memula start bace blog macam baca buku cerite jek. Lame-kelamaan rase tertarik pulak dengan blog tu..(blog j ye bukan blogger nye >_< )..sebab keslumber-an ayat2 yang diputarkan dalam blog beliau cukup mencuit hati saya. Sampai semua entry beliau yang beratus2 episod tu saya bace. Yelah..die boleh dianggap sebagai blogger otai sebab dah lame dalam dunia blogger nih. Orang nye pun baik tatkala die approve saya jadik fren die kat fb..huarghx3..ase nak gelak pun ade sebab saya memang jarang menge-add rakan2 fb. (bukan sombong ye...tp kalau add banyak2 fren pun tapi haram x kenal orang tu watpe kan? tul x?) Tapi mase tu x terlintas pun nak wat blog sebab x de courage nak jadik blogger. Karang wat blog hangat2 taik kuceng wat aper..wat tinggal baw busuk jek.hahaha..so mase tu wat blog tu kire angan2 mek jenin Huda Sindarela je lah..huhu

Name lagi manusia. Harus melakukan penghijrahan dalam diri baru la boleh maju. Ye dak??hehe.. Tak..itu semua tipu bagi saya. Penghijrahan kunun! Baik awak berterus-terang huda yang awak wat blog tu sebab awak sunyi kan kan kan??Tak baik tipu diri sendiri.

Alamak, terkantoi ~ ye..memang blog ni lahir setelah saya rase hidup saya kosong. Rasa hidup dalam ruang kosong yang amat menyesakkan. Walhal sekeliling saya dipenuhi family & kawan2 yang setia bersame tika susah @ senang. Kenape nak kosong lagi?? Bukan2..bukan itu maksud saya. Kalau saya ade blog at least saye boleh coretkan tentang kehidupan, pengalaman dan apa saje yang saya rase nak luah tapi tak perlu untuk menyusahkan orang disekeliling saya untuk berkongsi nye. Ye..itu niat saya berblogging.

One more thing, kalau saya dah tue esok2, anak2 cucu saya boleh bace kehidupan nenek die dalam blog ni..hik3..klaka sangat tuh. Ayat macam sepanjang hidup je setia dalam dunia blog ni. Mintak2 kali ni Huda Sindarela istiqamah dalam dunia blog ni even pas due tige bulan seksok die dah x rajin nak menge-post entry tapi at least die update jugak la sekali dalam setahun.kui3...

Dah2, panjang sangat dah entry ni. Nati tak larat nak bace balik.huhu.. k lah..semoge hidup saya dipenuhi keceriaan dan dijauhi kedukaan..aminnn...


                                           peace no war! i'm happy enough~


p/s: baru perasan tajuk entry ni sesuai ke ngan isinye?? Lantaklah..ni blog saya..lalalala~



0 comments:

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting