Friday 25 November 2011

Rahsia Hati 1 - Maaf

AWAS!!
ENTRI KALI NI ENTRY MAHA PANJANG.
KALO RASE ADA PENYAKIT LEMAH JANTUNG K SEMPUT K DINASIHATKAN TAK YAH BACA ENTRY NI OKEH!
SEGALA KEMALANGAN JIWA TIDAK AKAN DITANGGUNG.



Wah..lega sangat rasa bila dah dapat basuh baju ni. Nak2 skang ni musim winter..sejuk sangat mengalahkan dok kat korea je rasanya. Jadi, segala kegiatan yang melibatkan air2 ni memang la harus dijauhi termasuk basuh baju. Tapi saya mandi ok..jangan ingat saya pegi kelas tak mandi pulak.hee..memang saya suka basuh baju malam2. Tak taw la nape..siang2 wat taik mata..pastu malam baru nak cergas basuh baju la apa la. Time tulis entry ni baru kul 12.30 malam..tapi tak tahu la dapat pos entry ni kul wape..nak wat camne..tenet kat sini mengalahkan tenuk yang tengah pregnen je gamaknya. Sangat slow..sadis2.

Enough pasal baju, air dan sebagainya. Skang nak go on untuk sesi rahsia hati..syuhhh..diam semua! Huda Sindarela nak cite pasal hati dia. Ready la dengan entry yang maha terpanjang ini. Kalo malas baca tak payah baca. Ok!

Urm...tak taw la nak mula katne. Biala saya mulakan macam mana saya boleh kenal dia ok. Tapi apa kaitan nak perkenalkan dengan tajuk Maaf kat atas tu?? Ha..ade la kaitannya tu. Sabar ok. Teruskan membaca.huhu

Memula kami kenal melalui fesbuk. Dia satu u dengan saya..tapi berlainan course. Kalo nak tahu saya memang jarang menge-add atau meng-approve orang kat fesbuk. Bukan sombong ye. Biasanya kalo saya tengok ada orang add pastu ramai mutual friends maksudnya mesti ada kaitan dengan kita ye tak. Ha..yang macam gini saya kawan la. Tapi kalo satu mutual friends pun tak de, pastu memang diluar jangkaan tuk kita kenal dia memang saya tak approve.hehe..jadi sebab dia ada bebrape mutual friends pastu satu u dengan saya pulak..tak baikla kan kalo sombong. So, kami pon kawan.

Rupa2nya dia dah lama kot menyedari kewujudan saya kat uni nih. Memang ajaib. Memula memang tak caya..bia betik ada orang nak kawan kan. Yelah..langsung tak kenal pastu nak kenal. Mesti la rasa pelik. Nak2 kalo saya cantik takpe la jugak. Ni rupa langsung takde..personaliti lagi la k.o.huu.. Dia cakap dah lama usha tanya member2 dia ade ke yang kenal saya. Tapi takde.huhu..kesian. Kan dah cakap siapa la saya ni untuk orang kenal. Kalo best student lain kira.kui3

Nampak jugak tuh kesungguhan tuk berkawan bila akhirnya dia dapat tahu akaun fesbuk saya melalui kawan baik saya.haha..pandai dia carik. Kalo tengok pic2 dia kat dalam fesbuk memang nampak muka ganas.hee..memula tak mo la kawan. Karang dia saja main2 tak ke naya tu. Tapi bila bebrape kali dok cet kat mesej box (bukan kat chat box tepi tu ye, yang tu saya jarang on9..huhu), dia baik je. Kelakar sangat orangnya. Jauh bebebor dengan anggapan time saya memula tengok muka dia yang ganas tu. Dats wai don judge a book from its cover.hehe..

Apa yang boleh saya cakap dia memang baik. First time kuar dengan dia memang nebes. Yelah..masa perkenalan kami singkat je. Tup2 dah boleh kuar together2.hoho..advance pulak rasa. (jangan pikir apa2 yang negative ok =) ) Dalam kami kenal tu banyak jugak dia interview saya suka makan apala, kalo keluar suka pegi mana la, pastu macam2 lagi lah. So, kita jawab la jujur kan. Wat apa nak tipu. Even dia tahu saya pernah kapel and still contact ngan my ex time tu. Tak sangka pulak pes time kuar tu, semua yang saya pernah bagitaw dia, dia laksanakan. Cewahh..lagak cam puteri la konon. Saya pernah bagitahu dah satu sem tak makan pizza, pahtu dia bawak pegi pizza. Saya cakap dah lama tak makan epal besar (big apple), dia belikan epal besar tuk saya. Saya suka pegi pantai dia bawak pegi pantai.huhu..tak ke tacing tuh time tuh.


 ~agak2 die ingat saya lagi tak? nak kene ketuk ngan tukul agaknya saya ni kan. wat ape dia nak ingat orang yang lukakan hati dia.ye tak? kalo saya pon dah tak mo ingat dah. oke..fine.. (jangan zoom besar2 taw pic ni, nati abih nampk parut2 jejawat (anak sedare yang tecik punye language) saya..ngeh3)

Sambung cite lagii....

Urm..kalo saya cakap dia suka saya masa tu boleh tak? Karang ada yang cakap saya perasan pulak. Tapi tu la yang saya rasa time tu..tak tahu nak reaksi camne. Sebenarnya even saya clash dengan ex saya..ekceli hati masih berharap kat my ex..eii..jahat kan saya. Layan dia baik2 tapi saya tak boleh balas rasa hati dia kat saya time tuh. Maybe dat is my bigger mistake for ever..ignore perasaan dia kat saya. Tapi dia tahu semua ni..dia tahu saya still berharap kat ex saya..kekadang dia siap jadi penasihat kot time saya sedih. Hah..ni lah pompuan. Dah ada depan mata tak nampak. Kejar jugak yang dah tak de tu. Ye..salah saya..saya tak nampak dia time tu...

Sampai la one day, saya memang giler2 putus harapan kat ex saya sebab baru nampak, baru celik, dengan apa itu kebenaran after kami clash. Dekat2 masa tu jugak la, dia turut putus asa dah nak kawan ngan saya. Yelah..saya pernah ke pikir perasaan dia..asyik pikir perasaan sendiri je masa tu. Mungkin dia rasa sakit kot kalo dia terus kawan dengan saya..lame2 saya perasan dia makin jauh dengan saya..hurmm. Tapi, aneh..saya mula rasa rindu..rasa sayang, eh, malu la nak cakap. Tapi..dah terlambat..dia makin menjauh. So, rasa ni saya pendam je la sowang2. Kunci rapat2 dalam hati takot orang tahu.hee..

Tuk pengetahuannya sekarang, kami langsung dah tak contact. Saya yang start tak contact dia hari tu..sebab saya dapat rasa dia dah ada yang lain..sebab saya pernah janji dengan dia, once dia dah ada gurl saya tak nak kacau dia lagi dah. So..kira nak kota janji la saya tahan hati dari terus contact dia. Pedih woo..tapi takpe. Dia deserve dapat 100x ganda yang lagi better dari saya. Masalahnya saya redha ke, cukup kuat ke tengok dia ngan owang lain?? Huh..lagi tanya. Mesti la tak kuat..kalo kuat dah tak nangis kot time my frenz bagitaw terserempak dengan dia together2 wit gurl kat mall hari tu. Tak tipu okeh..dalam hati biala my fren salah nampak. Tapi bile pikir2 balik..i need to stop all da feeling dat i have. Alhamdulillah..skang dah leh terima.

Abih tu yang maafnya apa?? Maafnya sebab seingat saya, saya tak pernah bagi dia apa2, tak pernah balas kebaikan yang pernah dia buat kat saya. Apatah nak memahami hati dia.. Awak..truely sori dari saya. (macam la dia boleh baca kan). Satu hal, saya tak cakap apa2 pun kat dia nape saya benti contact dia ataw orang putih panggil last greeting.huhu..dia kene tahu saya dah tak cukup kuat nak wish last greeting segala bagai nih. Cukup la last greeting ngan my ex dulu. Tuk skang..saya betul2 ikhlas doakan dia bahagia..betul2 harap dia akan dapat kebahagian dia. ( tsk3..sedih weh time tulis ni..). Saya betul2 mintak maaf untuk semuanya..



 ~dis fella card i ever gave him on his birthday. i had wish he was thrown away dis kinda childish card as like i'm ever ignore his heart to me.hurmm...


K la..dah panjang tahap gaban dah ni. Nati sambung lagi lain kali. Babai~




0 comments:

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting