Friday 18 November 2011

Orang yang benar mencintai kita dengan orang yang sekadar mencintai

First,

i want to dedicate my thanks to sis NurulBadiah Lai for dis meaningful title..tgh explore2 blog die tadi so terjumpa entry nih..sangat setuju dengan olahan beliau. Tapi tuk saya bialah saya olah secara berpandukan pengalaman saya sendiri...(sis, saya pinjam tajuk ye =) )

orang yang benar2 mencintai kita dengan orang yang sekadar suam2 kuku sahaja mencintai kita..eventhough masa juga dapat merubah orang yang benar2 mencintai kita kepada orang yang sekadar2 mencintai kita.. ape bezanye kedua2 nih dan apa juga kaitan masa dapat dengan perubahan fasa ni..

orang yang sekadar2 mencintai kita akan...

" awak..tak boleh ke kite sambung balik?..saya janji x wat macam tu dah kat awak..saya janji tak jadi macam dulu dah..saya silap..saya mitak maaf..plizz terima saya balik..awak..saya promise saya tak kan sakit kan hati awak lagi..saya janji..saya ikhlas nak kan awak..pliz bagi saya peluang..saya akan jaga awak elok2..awak baik sangat dengan saya, teman saya waktu saya susah, bagi semangat kat saya..saya menyesal sangat ape yang saya dah buat kat awak..pliz awak..kita start balik..saya akan tunggu walaupun awak cakap setahun...janji saya dapat awak..saya nak awak..saya akan tunggu awak. ye, saya akan tunggu awak. bla bla bla...."

ye ke awak akan tunggu saya setahun??..after one month  stop contact his got the new gf. where is the "saya nak awak..saya nak awak sorang je..saya akan tunggu awak walaupun setahun and what so ever bla bla..huhu. dat is why we called mencintai sekadar2 sahaja. 

actually, u do not need me anymore..u juz test ur heart either u still want me or not after u make me miserable..then when i keep rejecting u, laju2 u go to ur ready spare part. after all i turn to be a pesalah in ur case. in case people around u asked u how u broke up with me, then u can answer sadly that i'm rejecting u.hahaha...dunia penuh lakonan.



~ i even trapped between these two kind of people at the same time...what i do...juz like sitting in the mirror and reflect myself....i let them go away from me at last..lets them find their happiness...prays for them..and me..still sitting in the mirror and keeps reflect myself...is there true love outhere??....


orang yang benar2 mencintai kita akan....

bila die suka die tidak memaksa..bila die sayang die rela orang yang dia harapkan juga membalas rasa sayangnye itu bahagia dengan orang yang mereka cintai..dia memendam perasaan sayang dan hanya memerhati dari jauh..kadang dia menjadi penasihat kita dikala kita dilanda badai dengan orang yang kita cintai..sekali pon tak meninggalkan kita walau dia cukup tahu hati kita bukan untuknya..sampailah mereka sendiri berhenti berharap semata2 untuk kebahagian kita...

but when the orang yang benar2 mencintai kita menemui kebahagian, mereka sekali2 tidak menunjukkan kepada dunia bahawa die sedang bahagia...tapi orang yang sekadar2 mencintai yang pada awalnya boleh mati untuk kita melelong kepada satu dunia yang die sudah menemui kebahagiannya...untuk apa semua itu? membalas dendamkah kerana selama ini mungkin hidupnya terkongkong disebabkan kita....

hurm...wonder how people change easily.......there's notin i can do...juz prays for their happiness...


p/s: maaf..entri ni sangat panjang..sekadar berkongsi dan selebihnya blog Enough IS Enough memang untuk luahan huda sindarela...thanks.

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting